
Opći uvjeti poslovanja Holmark obrta
Na snazi od: 01.01.2019.
Holmark obrt za usluge i trgovinu
Vl. Marko Holjak
Holjakova 5, 10020 Zagreb
OIB:03791930672
1. PREDMET I PODRUČJE PRIMJENE OPĆIH UVJETA
-
1.1.Predmet. Ovim Općim uvjetima poslovanja (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti) uređuju se poslovni i ugovorni odnosi između Holmark obrta za usluge i trgovinu, Holjakova 5, 10020Zagreb OIB:03791930672 (u daljnjem tekstu Holmark obrt), kao pružatelja usluga/isporučitelja proizvoda, s jedne strane, i naručitelja usluga/proizvoda, s druge strane (u daljnjem tekstu: naručitelj).
-
-
1.2.Primjena Općih uvjeta i odnos prema posebnim pogodbama. Ovi Opći uvjeti primjenjuju se na sve poslovne i ugovorne odnose između Holmark obrta i naručitelja kojima je predmet isporuka proizvoda i/ili usluga Holmark obrta i dopunjuju posebne pogodbe utvrđene između ugovornih strana. U slučaju odstupanja određene odredbe ovih Općih uvjeta i neke posebne pogodbe utvrđene između ugovornih strana u pisanom obliku, primjenjuje se odnosna posebna pogodba. Usmene pogodbe koje su u suprotnosti s odredbama ovih Općih uvjeta nisu važeće ukoliko ih Holmark obrt nije potvrdio u pisanom obliku.
-
1.3 Korisnici Usluga Holmark obrta mogu biti fizičke i pravne osobe.
-
1.4 Holmark obrt pruža Usluge iz svog djelokruga poslovanja sukladno zakonskim i podzakonskim aktima te ugovornim obvezama. Holmark obrtse obvezuje da će na upit kupca, a prema svojim spoznajama, za sve proizvode koje proizvodi, proizvode koje dobavlja za kupca, kao i za svaku uslugu koju pruža dati detaljne i točne informacije na točan i nezavaravajući način, razumljiv prosječnom korisniku kao i uvjete pod kojima iste nudi.
-
1.5.Zasnivanje ugovornog odnosa. Ugovorni odnos između Holmark obrta i naručitelja zasniva se na jedan od sljedećih načina (i) sklapanjem pisanog ugovora, ili (ii) prihvatom ponude Holmark obrta od strane naručitelja unutar roka važenja ponude, ili (iii) potvrdom narudžbe naručitelja od strane Holmark obrta.
-
1.6.
2. PONUDA I NARUDŽBA
-
2.1.Ponuda na upit. Na temelju upita naručitelja Holmark obrt će dostaviti ponudu za traženu uslugu/proizvod.
-
2.2.Prihvat ponude. Narudžba ponuđene usluge i/ili proizvoda prema uvjetima ponude Holmark obrta sukladno ponudi iz točke 2.1. ovih Općih uvjeta i unutar roka važenja ponude, smatra se prihvatom ponude od strane naručitelja. Ukoliko ponuda predviđa buduće sukcesivne narudžbe kao i u slučaju ponude za višekratnu isporuku proizvoda i usluga unutar nekog perioda, potrebni su prihvat ponude i pojedinačne narudžbe u skladu s ponudom za svaku sukcesivnu narudžbu odnosno višekratnu isporuku. Ponuda mora biti prihvaćena u pisanom obliku. Uvjet pisanog oblika je ispunjen ukoliko je prihvat ponude odnosno narudžba dostavljena elektroničkom poštom.
-
2.3.Odstupanja narudžbe od ponude. Ako prihvat ponude odnosno narudžba odstupa u bilo kojoj točki ili parametru od ponude Holmark obrta, takav prihvat ponude odnosno narudžba smatra se ponudom naručitelja koja će biti obvezujuća za Holmark obrt samo pod uvjetom izričite pisane potvrde od strane Holmark obrta
-
.
-
2.4.Rok važenja ponude. Ukoliko u ponudi nije izričito navedeno drugačije, ponuda Holmark obrta je obvezujuća u periodu od 7 dana od dana izdavanja/odašiljanja ponude. Prihvat ponude odnosno narudžba koju Holmark obrt zaprimi nakon isteka navedenog roka, obvezuje Holmark obrt samo ukoliko Holmark obrt izričito potvrdi takvu narudžbu. Ukoliko je u ponudi izričito navedeno da uvjeti iz ponude vrijede u određenom vremenskom periodu, prihvatom ponude nastaje ugovorni odnos pod uvjetima navedenima u ponudi, na određeno vrijeme određeno u toj ponudi.
-
-
2.5.Otkazivanje narudžbe. Naručitelj može otkazati narudžbu tj. raskinuti ugovor sve dok Holmark obrta nije završio naručenu uslugu odnosno proizvodnju, ali je u tom slučaju naručitelj dužan isplatiti Holmark obrtu ugovorenu naknadu, umanjenu samo za iznos onih troškova koje Holmark obrt nije imao, a koje bi inače imao da ugovor nije raskinut. Povrat već otisnutih ili odštikanih (vezenih) artikala nije moguć.
-
3. CIJENE I NAKNADE
-
3.1.Obvezujuće cijene. Cijene odnosno naknade navedene u ponudi vrijede pod uvjetom da naknadna specifikacija narudžbe, koju će dostaviti naručitelj, nema odstupanja u odnosu na ponudu. U slučaju da specifikacije narudžbe odstupaju u odnosu na ponudu Holmark obrta, Holmark obrt ovlašten je izvršiti jednostrano povećanje cijene odnosno naknade navedene u ponudi, sukladno utjecaju odstupanja u odnosu na cijenu odnosno naknadu iz ponude, u kojem slučaju se tako izrađena ponuda ima smatrati novom ponudom u smislu točke 2.1. ovih Općih uvjeta i prvotna ponuda više ne obvezuje Holmark obrta.
-
3.2.Porez. Cijene i naknade navedene u ponudi, web stranici ne uključuju porez na dodanu vrijednost (PDV). Holmark obrt, kao obveznik PDV-a prilikom izdavanja računa na temelju ponude, na cijenu odnosno naknadu navedenu u ponudi obračunava PDV i izdaje naručitelju račun za pružene usluge i/ili isporučene proizvode, kojim računom su obuhvaćene cijena odnosno naknada iz ponude i obračunati PDV na tu cijenu, i taj račun je naručitelj dužan podmiriti u cijelosti o njegovom dospijeću, odnosno u roku koji je naveden na računu.
-
-
3.3.Troškovi koji nisu uključeni u cijenu odnosno naknadu. Ukoliko nije izričito ugovoreno drugačije, sve cijene odnosno naknade navedene u ponudi vrijede za klijenta za vlastiti prikup robe ili usluga na adresi u Zagrebu, adresi Holjakova 5. 10020 Zagreb. Cijena odnosno naknada navedena u ponudi stoga ne uključuje prijevoz, dostavu, osiguranje, carine, i druge troškove otpreme osim ako u konkretnoj ponudi nije izričito navedeno drugačije. Troškovi dostave, prijevoza, otpreme ili drugi troškovi zaračunavaju se zasebno, ukoliko je sa naručiteljem ugovorena usluga dostave, prijevoza, otpreme, odnosno, ukoliko su s naručiteljem ugovoreni drugi troškovi i usluge. Besplatna dostava je za narudžbe tekstilnih artikala sa stranice www.holmark.hr iznad vrijednosti cijelokupnog računa od 200,00€ + pdv. Za usluge veza, tiska ili trećih usluga Holmark obrta ne postoji mogućnost besplatne dostave robe, osim u slučaju da drugačije nije dogovoreno pismenim putem.
-
2.6. Klijent se čitajući ove opće uvjete upoznaje s tim da se nijanse boja ovisno od podloge tiska mogu razlikovati od zadanih, definiranih u nekom od standarda, na primjer Pantone karti boja. Također, digitalni probni otisak ili vez, obzirom da je predviđen za promatranje na ekranu monitora, ne sadrži ispravan prikaz boja i služi samo za orijentaciju naručitelju. Ako kupac želi vidjeti originalne nijanse boja na proizvodu, prema njegovoj posebnoj narudžbi bit će napravljen uzorak proizvoda i/ili otisk ili vez, a sve troškove izrade uzorka proizvoda snosi naručitelj.
Postojanost konca, boje na podlozi ovisi o vrsti podlozi i vrsti boje i boja konca koja se koristi. Holmark obrt se odriče bilo kakve odgovornosti vezano za postojanost boja ili trajno podlozi. Klijenti koji to žele provjeriti, mogu naručiti probni otisak ili vez provjeriti postojanost i nijanse boje i konaca, i nakon toga potvrditi izradu cjelokupne količine. -
2.7.Pakiranje. U cijenu izrade usluge, printa, tiska ili treće usluge Holmark obrta pakiranje nije uključeno u cijenu proizvoda. Pakiranje se naplaćuje posebno ovisno u vrsti robe, količini, te zahtjevnosti.
-
-
2.8.Dostava robe na paletama. Kad se dostava robe naručitelju obavlja na paletama u vlasništvu Holmark obrta, naručitelj je dužan iste vratiti u neoštećenom i ispravnom stanju Holmark obrtu u roku od 15 dana od dana isporuke. Ukoliko naručitelj u navedenom roku ne vrati Holmark obrta primljene palete ili ih vrati u oštećenom ili neispravnom stanju, naručitelj je dužan nadoknaditi Holmark obrtu vrijednost navedenih paleta, sukladno cijenama odnosno naknadama Holmark obrta, na temelju računa koji mu je u tom slučaju Holmark obrt ovlašten izdati.
-
-
2.9.Povećanje cijene odnosno naknade. Ako nakon izdavanja/slanja ponude Holmark obrta ali prije početka proizvodnje dođe do povećanja cijena materijala koji se koriste za proizvodnju, pakiranje i isporuku naručenog proizvoda (konac, boje, folije, repromaterijal, kartoni, palete, tekstilni proizvodi, te bilo koji proizvod ili usluga u segmentu koji prodaje Holmark obrt i sl.), povećanja cijena energije, kao i povećanja cijena personala Holmark obrta iz razloga na koji Holmark obrt nije mogao utjecati (npr. izmjene nekog kolektivnog ugovora čija je primjena proširena na Holmark obrt ili izmjena zakona), i to za više od +2%, Holmark obrt je ovlašten jednostrano odgovarajuće uskladiti i promijeniti ugovorenu cijenu odnosno naknadu u skladu s prethodno navedenim promjenama, a naručitelj se obvezuje takvu cijenu odnosno naknadu platiti sukladno računu koji će za plaćanje navedenog biti izdan.
-
-
2.10. Dodatni troškovi. U slučaju produženja roka isporuke iz razloga za koje odgovara naručitelj, Holmark obrt ima pravo obračunati naručitelju time uzrokovane dodatne troškove, a naručitelj se obvezuje tako obračunate troškove platiti sukladno računu koji će za plaćanje navedenog biti izdan.
-
-
2.11.Naknadne promjene narudžbe i materijala potrebnih za izvršenje posla. U slučaju naknadnih promjena narudžbe, odnosno materijala potrebnih za tisak ili vez i za izvršenje posla (npr. zbog korekcija grafičke pripreme, korekcije tekstova na PDF-ovima od strane naručitelja, itd.), uključujući osobito promjene koje imaju za posljedicu zaustavljanje odnosno mirovanje strojeva i proizvodnje odnosno zastoj u izvršenju posla kod Holmark obrta, Holmark obrt ima pravo na naknadu time uzrokovanih dodatnih troškova od naručitelja, a naručitelj se obvezuje takvu obračunate troškove platiti sukladno računu koji će za plaćanje navedenog biti izdan.
-
-
3.10.Varijabilni dio cijene odnosno naknade. Ako je u ponudi Holmark obrta cijena odnosno naknada određena primjerice uz određene fiksne i varijabilne parametre ovisne o potrošnji materijala i sl., konačan obračun i račun koji će na temelju takve ponude Holmark obrt izdati naručitelju, može odstupati od obračuna koji je dan kao primjer u ponudi odnosno narudžbi, a naručitelj se obvezuje takvu obračunatu cijenu odnosno naknadu platiti sukladno računu koji će za plaćanje navedenog biti izdan.
4. UVJETI PLAĆANJA
-
4.1.Dospijeće računa. Holmark obrt izdaje račune u pravilu s danom isporuke, najkasnije nekoliko dana nakon što je roba izdana. Ukoliko nije drugačije ugovoreno odnosno navedeno u ponudi, Naručitelj je dužan podmiriti račun u roku navedenom na računu od dana izdavanja računa, bez odbitaka bilo kakvih troškova doznake i sl., pod uvjetom da je zaprimio valjani račun. Računi se plaćaju isključivo transakcijski na bankovni račun Holmark obrta naznačen u računu, te se smatraju podmireni s danom kada kreditnoj instituciji kod koje se vodi račun Holmark obrta stigne novčana doznaka u korist Holmark obrta.
-
-
4.2.Predujam i kašnjenje s uplatom predujma. Kada je u ponudi Holmark obrta, odnosno u ugovoru, isporuka uvjetovana plaćanjem predujma dijela ili cjelokupnog iznosa cijene, Holmark obrt nije dužan započeti s izvršenjem ugovora odnosno narudžbe prije nego što naručitelj izvrši uplatu tog predujma, te se ugovoreni rokovi isporuke odgovarajuće pomiču, odnosno (ako su određeni u danima), računaju od dana uplate predujma. Ako je određen krajnji rok za uplatu predujma i u tom roku naručitelj ne uplati predujam, kao i u slučaju ako rok uplate predujma nije određen u ponudi odnosno ugovoru, ali naručitelj ne uplati predujam niti u roku od sedam dana od dana prihvata ponude, Holmark obrta je ovlašten jednostrano raskinuti ugovor. U slučaju da Holmark obrt nije raskinuo ugovor zbog kašnjenja naručitelja s uplatom predujma sukladno odredbama prethodne rečenice, Holmark obrt nije vezan rokom isporuke koji je naveden u ponudi, te će po zaprimljenoj uplati predujma obavijestiti naručitelja o predvidivom mogućem roku isporuke.
-
-
4.3.Pravo na predujam kada nije izričito ugovoren. U slučaju velikog opsega narudžbe, odnosno velike količine potrebnog materijala koji se koristi u proizvodnji, odnosno u slučaju posebnih prethodnih usluga potrebnih za pripremu proizvodnje, radi izvršenja ugovora i narudžbe naručitelja, Holmark obrt ovlašten je od naručitelja zatražiti plaćanje predujma za pokriće navedenih troškova materijala i/ili prethodnih usluga, koji su potrebni za proizvodnju odnosno izvršenje ugovora, čak i ako to nije izričito ugovoreno odnosno navedeno u ponudi.
-
-
4.4.Ugovorni instrumenti osiguranja. Ukoliko je u ponudi odnosno ugovoru određeno plaćanje u određenom roku od isporuke odnosno izdavanja ili dostave računa, a ugovor odnosno ponuda predviđa određene instrumente osiguranja plaćanja koje izdaje naručitelj, Holmark obrt nije dužan započeti s izvršenjem ugovora prije nego što naručitelj dostavi odgovarajuće instrumente osiguranja plaćanja, te se rokovi isporuke odgovarajuće pomiču odnosno (ako su određeni u danima) računaju od dana ispunjenja uvjeta dostave odnosno zasnivanja ugovorenog instrumenta osiguranja plaćanja. Ako je ugovoreno sredstvo osiguranja plaćanja bez naznake iznosa, ono mora biti izdano na tako da su njime pokrivena ukupna vrijednost narudžbe uvećana za PDV, te kamate i troškovi koji Holmark obrtu mogu nastati zbog neispunjenja obveza naručitelja Ako je određen krajnji rok za dostavu odnosno zasnivanje instrumenata osiguranja plaćanja i naručitelj u tom roku ne dostavi ili zasnuje navedene instrumente osiguranja, kao i u slučaju ako rok nije određen, ali naručitelj ne dostavi odnosno ne zasnuje ugovoreni instrument osiguranja plaćanja niti u roku od sedam dana od dana prihvata ponude odnosno sklapanja ugovora, Holmark obrt je ovlašten jednostrano raskinuti ugovor. U slučaju da Holmark obrt nije raskinuo ugovor zbog kašnjenja naručitelja s dostavom i zasnivanjem instrumenata osiguranja sukladno odredbama prethodne rečenice, Holmark obrta nije vezan rokom isporuke koji je naveden u ponudi, te će po dostavi odnosno zasnivanju instrumenta osiguranja plaćanja obavijestiti naručitelja o predvidivom mogućem roku isporuke.
-
-
4.5.Kašnjenje s plaćanjem. U slučaju kašnjenja s plaćanjem, Holmark obrt ima pravo obračunati naručitelju zatezne kamate po stopi propisanoj zakonom. U slučaju kašnjenja naručitelja s plaćanjem, Holmark obrt po svom izboru ima pravo odbiti izvršenje daljnjih pojedinačnih narudžbi i/ili pravo uskratiti odnosno zadržati isporuku već pripremljenih proizvoda sve do podmirenja otvorenih dospjelih obveza naručitelja ili uvjetovati izvršenje novih narudžbi i/ili isporuku pripremljenih proizvoda davanjem odgovarajućih instrumenata osiguranja plaćanja od strane naručitelja prema zahtjevu Holmark obrta. Holmark obrt je u slučaju kašnjenja naručitelja s plaćanjem također ovlašten zadržati u svom posjedu druge stvari naručitelja koje se mogu izložiti prodaji, te se uz prethodno upozorenje naručitelju o namjeri prodaje zadržanih stvari može naplatiti iz njihove vrijednosti na isti način kao založni vjerovnik. Tijekom razdoblja zadržanja proizvoda pripremljenih za naručitelja ili drugih zadržanih stvari naručitelja, naručitelj je dužan snositi troškove skladištenja.
-
4.6.Pogoršanje materijalnih prilika naručitelja. Značajnim pogoršanjem materijalnih prilika naručitelja smatrati će se osobito, ali ne isključivo, (a) nastup nelikvidnosti, pri čemu se pod nelikvidnošću smatra nemogućnost naručitelja u određenom vremenskom razdoblju ispuniti novčane obveze koje dospijevaju u tom razdoblju, osobito ako naručitelj više od 60 dana kasni u ispunjenju jedne ili više novčanih obveza čiji iznos prelazi 20% od iznosa naručiteljevih kratkoročnih obveza u protekloj godini, ili ako više od 30 dana kasni s isplatom plaća i pripadajućih poreza i doprinosa, (b) blokada računa koja traje više od tjedan dana, (c) podnošenje zahtjeva za pokretanje predstečajnog ili stečajnog postupka nad naručiteljem, (d) pokretanje ovršnog postupka na dijelovima imovine naručitelja koji su bitni za obavljanje poslovne djelatnosti.
-
4.7.Ako se nakon sklapanja ugovora materijalne prilike naručitelja pogoršaju u toj mjeri da je neizvjesno hoće li moći ispuniti obveze plaćanja predujma ili plaćanja cijene, ili ako ta neizvjesnost proizlazi iz drugih ozbiljnih razloga, Holmark obrt može zahtijevati plaćanje predujma u visini dijela ili cijelog iznosa vrijednosti narudžbe te odgoditi ispunjenje svoje obveze dok naručitelj ne uplati traženi iznos ili dok ne da odgovarajuće osiguranje prema zahtjevu Holmark obrta, a isto vrijedi i kada su materijalne prilike naručitelja bile u istoj mjeri teške još prije sklapanja ugovora, ako Holmark obrt to nije znao niti mogao znati. U slučaju iz prethodne rečenice, ako postoje već izdani računi koji još nisu dospjeli, Holmark obrt je također ovlašten zahtijevati njihovo trenutno plaćanje i prije ugovorenog dospijeća računa. Holmark obrta može raskinuti ugovor ako naručitelj, u slučajevima iz točke 4.6. ovih Općih uvjeta, u primjerenom roku određenom od strane Holmark obrta ne plati zatraženi predujam ili ne dostavi odnosno ne zasnuje u korist Holmark obrta odgovarajuće instrumente osiguranja plaćanja prema zahtjevu Holmark obrta.
-
Za tekstilne i promotivne artikle koji su navedeni u katalozima Holmark obrta, te na stranici www.holmark.hr koje klijent želi naručiti, obvezno je avansno plaćanje u iznosu minimalno 70% cijelokupnog računa, a ostatak od 30% prije same isporuke robe. Ovo vrijedi za narudžbe preko 1000€ + pdv.
-
Za narudžbe do 1000eura + pdv plaćanje je isključivo avansno na transakcijski račun upisan na ponudi.
4.8.Pravila uračunavanja. Uplatama naručitelja namiruju se („zatvaraju“) obveze naručitelja redom kako je koja dospjela za ispunjenje. Kada naručitelj pored glavnice duguje i kamate i troškove, najprije će se namirivati troškovi, zatim kamate, te potom glavnica. Izjave naručitelja kojima prilikom ispunjenja (plaćanja) određuje redoslijed namirenja tj. uračunavanja nisu mjerodavne i obvezujuće, osim ako Holmark obrt prihvati naručiteljevu izjavu u pogledu uračunavanja. Eventualni prihvat pojedine ili više izjava naručitelja koje je dao prilikom ispunjenja u pogledu redoslijeda namirenja tj. uračunavanja, ne obvezuju Holmark obrt u pogledu pravila o uračunavanju kod ispunjenja daljnjih obveza naručitelja.
-
4.9.Reklamacije računa. Eventualne reklamacije na račun naručitelj je dužan dostaviti Holmark obrtu pisanim putem uz detaljno obrazloženje reklamacije, u roku od 8 dana od dana izdavanja računa. Istekom navedenog roka, račun se smatra ispravnim i priznatim, te se naknadne reklamacije na izdani račun neće priznavati. U slučaju reklamacije naručitelja na račun, naručitelj nije ovlašten uskratiti plaćanje cijelog računa niti ostalih računa koje je izdao Holmark obrt, već isključivo računa ili dijela računa koji je reklamiran, do odgovora Holmark obrta na njegovu reklamaciju računa, odnosno do konačnog rješavanja reklamacije.
5. ISPORUKA
-
5.1.Određivanje roka isporuke. Rok isporuke određuje se u ponudi ili narudžbi u skladu s ponudom, ili pisanim ugovorom, a počinje teći, ako nije drugačije ugovoreno, od dana kada je Holmark obrta zaprimio izjavu o prihvatu ponude odnosno narudžbu izdanu temeljem ponude ili od dana potpisa zasebnog ugovora, pod uvjetom da je do tog dana Holmark obr od naručitelja zaprimio sve materijale koji su potrebni za izvršenje posla i da su mu oni dostavljeni u ispravnom obliku/formatu. U slučaju da je Holmark obrt sve materijale koji su potrebni za izvršenje posla u ispravnom obliku/formatu zaprimio nakon dana zaprimanja izjave o prihvatu ponude ili narudžbe, odnosno dana potpisa ugovora, rok isporuke počinje teći od dana kad su zaprimljeni svi materijali u ispravnom obliku/formatu. U slučaju kada je isporuka uvjetovana plaćanjem predujma odnosno dostavom/zasnivanjem instrumenata osiguranja plaćanja, rok isporuke počinje teći od dana prispjeća uplate predujma, odnosno od dana dostave instrumenata osiguranja/zasnivanja osiguranja plaćanja Holmark obrtu. Dan zaprimanja prihvata ponude i narudžbe od naručitelja, dan potpisivanja ugovora, dan dostave svih materijala u ispravnom obliku/formatu, kao i dan prispjeća uplate odnosno dostave instrumenata osiguranja/zasnivanja osiguranja, ne uračunavaju se u rok isporuke, već on počinje teći prvi sljedeći radni dan. Kada je rok isporuke ugovoren u danima, u rok isporuke ne računaju se neradni dani (subota, nedjelja i državni blagdani u Republici Hrvatskoj).
-
5.2.Okvirni rokovi. Ugovoreni rokovi isporuke su u pravilu „cirka“ termini, sve dok u pisanom obliku nisu određeni kao garantirani termini. Na zahtjev naručitelja eventualne izmjene rokova isporuke mogu se dogovoriti uz uvažavanje kapaciteta Holmark obrta, složenosti posla i dostupnih zaliha materijala potrebnih za izvršenje posla.
-
5.3.Ovisnost roka isporuke o ispunjenju obveza naručitelja. Isporuka u ugovorenom roku, osobito u garantiranom terminu, ovisi o pravovremenom ispunjenju svih obveza od strane naručitelja (npr. dostava materijala za tisak u digitalnom, grafički ispravnom obliku, ispunjenje drugih obveza naručitelja prije ili za vrijeme proizvodnje, osobito davanje potrebnih informacija, plaćanje predujmova, itd.). U slučaju nedostataka dostavljenih materijala ili nepravovremenog ispunjenja obveze od strane naručitelja, Holmark obrt ne odgovara za kašnjenje u ispunjenju svoje obveze u odnosu na ugovoreni rok isporuke, te je Holmark obrt ovlašten jednostrano produžiti ugovoreni rok isporuke za primjereni period, a najmanje za vrijeme kašnjenja naručitelja.
-
5.4.Naknadni, dodatni zahtjevi naručitelja. U slučaju naknadnih dodatnih zahtjeva naručitelja, osobito zahtjeva za promjenama u izvršenju narudžbe, koji su Holmark obrtu priopćeni nakon što su stranke već ugovorile rok isporuke, Holmark obrt je ovlašten jednostrano produžiti ugovoreni rok isporuke, prema svojoj procjeni, za primjereno razumno vrijeme.
-
5.5.Viša sila. U slučaju nastupa nekog događaja više sile, koji onemogućuje Holmark obrt da svoju obvezu ispuni u ugovorenom roku, ili zbog kojeg se izvršenje ugovornih obveza Holmark obrt ne može s pravom očekivati, Holmark obrt će o tome obavijestiti naručitelja i ponuditi odgovarajuće dokaze (osim ako se radi o opće poznatim okolnostima i činjenicama). Nastupom više sile svi ugovoreni rokovi prestaju teći dok se smetnja ne ukloni ili ne prestane događaj više sile.
Pod događajem više sile smatrat će se svaka radnja, događaj ili okolnost koja potpuno ili djelomično sprečava i/ili neizbježno ometa Holmark obrt u izvršenju ugovorenih obveza, ako je ta radnja, događaj ili okolnost izvan područja utjecaja Holmark obrta i ako stvarno stanje kao takvo nije posljedica namjerne radnje ili nepažnje, propusta ili neuvažavanja dužne pažnje od strane Holmark obrta. Radnjama, događajima i okolnostima više sile smatrat će se osobito, ali ne i isključivo, (i) elementarne nepogode i izvanredne prirodne pojave kao što su poplava, potres, klizanje tla ili odron zemlje, požar, udar groma i sl., te epidemije i pandemije bolesti, (ii) rat ili drugi oružani sukobi, zatvaranje granica, revolucija; ustanak; terorizam, (iii) štrajk, isključenje s rada ili druge industrijske akcije kod Holmark obrta printa i/ili kod njegovih dobavljača odnosno podizvođača koji imaju utjecaj na izvršenje obveza Holmark obrta, (iv) nacionalizacija, izvlaštenje, embargo ili druge administrativne i/ili sudske odluke koje se mogu izjednačiti po svojem učinku s izvlaštenjem, (v) mjere nadležnih državnih tijela koje zabranjuju, ograničavaju ili onemogućavaju izvršenje ugovornih obveza Holmark obrta (ukoliko nisu skrivljene namjerom ili grubom nepažnjom od strane Holmark obrta), (vi) poteškoće u nabavi/opskrbi energijom.
Ukoliko zbog okolnosti više sile ispunjenje obveze Holmark obrta postane nemoguće ili ako okolnost više sile traje više od mjesec dana i takvo mirovanje rokova ima za posljedicu prekoračenje prvotno ugovorenog roka za više od mjesec dana ili je očigledno da će nastupiti takvo prekoračenje, svaka ugovorna strana ima pravo otkazati narudžbu odnosno raskinuti ugovor. Naručitelj ima pravo raskinuti ugovor zbog mirovanja rokova uslijed više sile i prije isteka navedenog perioda od mjesec dana, ukoliko isporuka nakon prvotno ugovorenog roka zbog prirode posla/proizvoda za njega više nema smisla.
U slučaju raskida Ugovora od strane Holmark obrta ili naručitelja zbog više sile, Holmark obrta ima pravo na naknadu razmjernog dijela naknade (cijene) za do tada dokazano izvršene radove i naručenu opremu/materijale. Uvjet za plaćanje naknade za naručenu opremu/materijale je njihova isporuka naručitelju. Bilo kakva potraživanja naručitelja na ime naknade štete u slučaju raskida ugovora zbog okolnosti više sile su isključena. -
5.6.Odgovornost Holmark obrtam za kašnjenje. U slučaju kašnjenja s isporukom iz razloga za koje je odgovoran Holmark obrt, naručitelj može zahtijevati ispunjenje u primjerenom dodatnom roku, a raskinuti ugovor i/ili potraživati naknadu štete zbog kašnjenja tek ako Holmark obrt niti u primjerenom dodatnom roku ne ispuni svoju obvezu. Dodatni rok mora biti primjeren prema vrsti i opsegu narudžbe.
-
5.7.Djelomične isporuke. Holmark obrta je ovlašten izvršiti djelomične isporuke, osim ako je posebnim sporazumom u pisanom obliku među strankama isključena djelomična isporuka proizvoda i usluga.
-
5.8.Prihvatljivost više ili manje isporuka
Zbog zahtjeva procesa proizvodnje moguća je proizvodnja više ili manje količine od stvarno ugovorene i naručene količine proizvoda/usluga. -
5.9.Mjesto isporuke. Mjesto isporuke na adresi Holjakova 5, 10020 Zagreb. Dostava do mjesta naručitelja vrši se samo ako je izričito ugovorena i na trošak naručitelja, u kojem slučaju je Holmark obrt ovlašten dostavu obaviti sam ili izabrati prijevoznika po svom izboru.
-
5.10.Prelazak rizika. Rizik oštećenja i slučajne propasti stvari prelazi na naručitelja u trenutku kad Holmark obrt stavi robu na raspolaganje naručitelju odnosno njegovom prijevozniku na adresi Holjakova 5 Zagreb iz točke 5.9. ovih Općih uvjeta. U slučaju dostave do mjesta naručitelja koja je posebno ugovorena na zahtjev naručitelja, rizik oštećenja i slučajne propasti stvari prelazi na naručitelja u trenutku kad je Holmark obrt stavio na raspolaganje prijevozniku koji obavlja navedenu dostavu na Holjakova 5 , 10020 Zagreb.
-
5.11.Kašnjenje s preuzimanjem. Naručitelj je dužan bez odgađanja preuzeti robu koja je otpremljena sukladno ugovoru ili stavljena na raspolaganje za preuzimanje u mjestu isporuke. U slučaju neispunjenja ove obveze, smatra se da je isporuka izvršena na dan odašiljanja obavijesti da je roba otpremljena odnosno obavijesti da spremna za preuzimanje na mjestu isporuke i od tog dana rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari prelazi na naručitelja. U slučaju kašnjenja naručitelja s preuzimanjem, Holmark obrta ima pravo potraživati od naručitelja naknadu troškova skladištenja i održavanja (neovisno o tome čuva li robu na vlastitom ili u tuđem skladištu), kao i pravo zadržanja robe dok se ne podmiri račun i svi troškovi. Ako naručitelj ne preuzme robu niti u dodatnom roku po opomeni Holmark obrta, Holmark obrt je ovlašten prodati robu na bilo koji prikladan način, te od takve prodaje namiriti iznos svih troškova čuvanja, održavanja i prodaje robe, a potom i iznos do tada neplaćene cijene odnosno naknade i eventualno nastale druge štete, dok će eventualni višak koji ostane nakon toga Holmark obrt predati naručitelju. Ukoliko cijena odnosno naknada nije plaćena, a nije se mogla u cijelosti namiriti niti iz prodaje stvari opisane u prethodnoj rečenici, naručitelj je u svakom slučaju obvezan podmiriti razliku nenaplaćene cijene odnosno naknade kao i nadoknaditi sve troškove i nastalu štetu Holmark obrtu.
6. KVALITETA I ODGOVORNOST ZA NEDOSTATKE
-
6.1.Dostava materijala potrebnih za tisak i izvršenje posla. Naručitelj je dužan pravodobno dostaviti Holmark obrtu materijale potrebne za vez, tisak ili treće usluge i izvršenje posla u grafički ispravnom, digitalnom obliku/formatu PDF ili CDR, AI format, ili u drugom obliku koji određuje Holmark obrt. Navedeni materijali se Holmark obrtu mogu elektronskim servisima (e-mail) za transfer podataka ili na nosaču podataka (CD, DVD, USB stick, Hard disk), a način dostave određuje Holmark obrt. Ukoliko to nije ugovoreno, Holmark obrt nije dužan arhivirati, čuvati ili vratiti naručitelju dostavljene materijale za vez, tisak ili nositelje podataka na kojima su dostavljeni, te će ih Holmark obrt uništiti u skladu s propisima u roku od mjesec dana od izvršenja posla odnosno od isporuke naručitelju.
-
6.2.Provjera ispravnosti materijala („Preflight check“). Holmark obrta provjerava tehnološku ispravnost dostavljenih materijala kao i grafičke pripreme dostavljenog materijala iz točke 6.1. ovih Općih uvjeta. Ukoliko su grafička priprema odnosno materijali neispravni odnosno nisu podobni za početak procesa proizvodnje i izvršenje posla, Holmark obrta će o tome obavijestiti naručitelja pisanim putem i naručitelju po potrebi dati potrebne savjete i sugestije radi ispravljanja grešaka, u skladu s Tehničkim uputstvima Holmark obrta. Na zahtjev naručitelja, Holmark obrt će u suradnji s naručiteljem otkloniti uočene nedostatke. Otklanjanje nedostataka grafičke pripreme dostavljenog materijala, korekcije i izmjene u odnosu na predložak dostavljen od strane naručitelja izvršene na njegov zahtjev, obračunavaju se naručitelju prema stvarnim troškovima i za to je Holmark obrta ovlašten naručitelju izdati poseban račun, a naručitelj je obvezan takav račun podmiriti. Holmark obrt ne odgovara za pogreške u grafičkom dizajnu i grafičkoj pripremi koje je naručitelj previdio. Rok isporuke produžuje se za vrijeme potrebno za otklanjanje nedostataka grafičke pripreme, korekcija i izmjena koje je potrebno izvršiti u skladom s ovom točkom Općih uvjeta.
-
6.3.Izmjene na zahtjev naručitelja. Izmjene i korekcije dostavljenih materijala iz točke 6.1. ovih Općih uvjeta, koje naručitelj zahtijeva usmeno, moraju se potvrditi pisanim putem. Ako naručitelj zahtijeva izmjene elektronskom poštom, dužan je dodatno upozoriti Holmark obrta na takav zahtjev (npr. telefonom). Holmark obrt će izvršiti izmjene i korekcije koje zahtjeva naručitelj bez odgovornosti za njihovu ispravnost. Rok isporuke produžuje se za vrijeme potrebno za otklanjanje nedostataka grafičke pripreme, korekcije i izmjene koje je potrebno izvršiti zbog naknadnih izmjena na zahtjev naručitelja.
-
6.4.Provjera i odobrenje finalne datoteke. Holmark obrt će naručitelju dostaviti na provjeru i odobrenje vizual prije same izrade usluge tiska ili veza, samo ako to sam klijent zahtijeva prije same proizvodnje.
-
6.5.Jamstvo za kvalitetu. Holmark obrt će izvršiti svoje obveze prema pravilima struke i odgovara za kvalitetu proizvoda i usluga.
-
6.6.Uzorkovanje proizvodnje. Holmark obrt će prilikom tiskanja, veza ili trećih usluga i dorade svih proizvoda raditi uzorkovanje svih faza proizvodnje. Uzorci se čuvaju u arhivi Holmark obrta i služe kao kontrolni primjerci u slučaju da postoje nedostatci na finalnom proizvodu. U procesu tiska ili veza se može dogoditi da se na manjem broju primjeraka zbog načina proizvodnje, pojave nesukladnosti.
-
6.7.Neobvezatnost ispisa naručitelja. Predlošci ispisa koje je dostavio naručitelj nisu obvezujući za Holmark obrt . Zbog utjecaja materijala na kojem se vrši tisak ili vez i tehnološkog proizvodnog procesa, moguća su i dopuštena manja odstupanja od dostavljenih ispisa i konačnog proizvoda. Isto vrijedi i u slučaju ako je Holmark obrt dostavio naručitelju na odobrenje probni otisak ili vez, kao i za usporedbe probnih otisaka i konačnog proizvoda koji nisu tiskani ili vezeni na istom materijalu. U svim slučajevima dopuštena su odstupanja otisnutih boja i dimenzija unutar dozvoljenih granica tolerancije od 5%
-
6.8.Razlike boja na zaslonu i konačnog proizvoda. Reprodukcija boja na zaslonu elektroničkih uređaja i reprodukcija boja na konačnom proizvodu može također biti različita uslijed tehnoloških ograničenja, pa je stoga isključena odgovornost Holmark obrta za razliku u reprodukciji boja na zaslonu i na končanom proizvodu. Holmark obrt u svakom slučaju ne odgovara za vizualni dojam i doživljaj razlike u bojama između zaslona računala naručitelja i konačnog proizvoda.
-
6.9.Proizvodnja na materijalima naručitelja. U slučaju tiska i izvršenja posla uz korištenje materijala dostavljenih odnosno nabavljenih od strane naručitelja, naručitelj nema pravo na reklamacije u pogledu odstupanja otisnutih boja, sadržaja ili dimenzija te bilo kakvih oštećenja nastalih na donesenom materijalu prilikom veza, tiska, dorade, skladištenja ili dostave robe, osim ako se odstupanje ili oštećenje može pripisati namjeri ili gruboj nepažnji Holmark obrta. Naručitelj dogovara za sve oblike štete, uključujući i štete uzrokovane prekidom rada strojeva, koje nastanu zbog neodgovarajućih svojstava ili količine materijala koji nabavlja i dostavlja Holmark obrtu. Ako se vaz ili tisak vrši na materijalima koje nabavlja i dostavlja naručitelj, uskladištenje materijala u pogonu/skladištu Holmark obrta obavlja se na trošak naručitelja.
-
6.10.Obveza pregleda, prelazak rizika za greške. Naručitelj je dužan ispitati sukladnost isporučenih proizvoda s ugovorom kao i datoteke, vizual, predproizvode ili međuproizvode koji mu se dostavljaju na korekturu i/ili odobrenje i provjeru, u primjerenom roku. Holmark obrt može zadati primjereni rok za korekturu i/ili odobrenje i provjeru, po isteku kojeg će se smatrati da je naručitelj odobrio tisak dostavljenog dokumenta. Rizici eventualnih grešaka prelaze na naručitelja odobrenjem finalne verzije za tisak u skladu s točkom 6.4. ovih Općih uvjeta. Odobrenjem finalne verzije za vez ili tisak isključena je odgovornost Holmark obrta za nedostatke tehničke ispravnosti i točnosti sadržaja, u skladu s točkom 6.4. ovih Općih uvjeta. Odstupanja dozvoljena grafičkim normama i standardima u proizvodnji iz točke 6.5. ovih Općih uvjeta, koja se odnose na preciznost veza, tiska, vjernost reprodukcije prema originalu, vrijednost tona boje, konaca i kvalitetu materijala na kojem se veze ili tiska, ne predstavljaju nedostatke.
-
6.11.Vidljivi nedostaci. Naručitelj je dužan preuzete proizvode pregledati na uobičajeni način odmah po preuzimanju te o eventualnim nedostacima obavijestiti Holmark obrta bez odgađanja pisanim putem s navođenjem detaljnog obrazloženja, inače gubi prava koja mu po toj osnovi pripadaju.
-
6.12.Skriveni nedostaci. Ako se nakon preuzimanja proizvoda pokaže neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom, naručitelj se može pozvati na njega pod uvjetom da o njemu obavijesti Holmark obrt bez odgađanja po otkrivanju takvog nedostatka, pisanim putem s navođenjem detaljnog obrazloženja. Holmark obrt ne odgovara za nedostatke isporučenog proizvoda koji se pokažu nakon isteka 8 dana od dana predaje proizvoda. Naručitelj je dužan u svakom slučaju dokazati da je nedostatak postojao u vrijeme prelaska rizika na naručitelja.
-
6.13.Dokazivanje nedostataka. Naručitelj je dužan dostaviti Holmark obrtu proizvode s nedostatkom. Ukoliko naručitelj više ne može vratiti Holmark obrtu proizvode s nedostatkom, prava po osnovi nedostataka i naknada štete mogući su samo onda ako naručitelj predoči Holmark obrtu uzorke s nedostacima i odgovarajuću dokumentaciju o nedostacima od strane ovlaštene osobe u skladu s priznatim metodama kontrole kvalitete. Naručitelj u takvom slučaju priznaje Holmarkovu printovu dokumentaciju o kvaliteti koja se bazira na nekoj od priznatih metoda osiguranja kvalitete.
-
6.14.Prava po osnovi nedostataka. Naručitelj se odriče prava na raskid ugovora zbog nedostataka isporučenih proizvoda/pruženih usluga. U slučaju opravdane reklamacije Holmark obrt će po vlastitom izboru otkloniti nedostatak ili isporučiti zamjenske (dodatne) proizvode bez nedostatka. Ako otklanjanje nedostataka ili isporuka zamjenskih proizvoda više nije moguća ili se ne može izvršiti u razumnom roku ili je povezana sa znatnim troškovima, naručitelj ima pravo na smanjenje cijene. Ukoliko se Holmark obrt i naručitelj ne mogu usuglasiti o postojanju nedostatka tj. opravdanosti reklamacije i/ili o smanjenju cijene, za rješavanje spora nadležan je sud u Zagrebu iz točke 15.2. ovih Općih uvjeta. Reklamacija nekog nedostatka ne daje naručitelju pravo uskratiti plaćanje cijelog iznosa cijene za odnosnu isporuku, već samo dijela cijene koji se odnosi na reklamirane proizvode, i to samo do dana rješavanja te reklamacije odnosno odgovora Holmark obrta na reklamaciju. Na temelju reklamacije nedostatka nekog dijela isporuke naručitelj nema pravo reklamiranja cijele isporuke po odnosnoj narudžbi odnosno uskratu plaćanja naknade za cijelu isporuku, već samo za dio cijene koji se odnosi na reklamirani dio isporuke, i to samo do dana rješavanja te reklamacije odnosno odgovora Holmark obrta na reklamaciju.
-
6.15.Odgovornost za štetu zbog nedostataka. Odgovornost Holmark obrta za posljedične štete uzrokovane nedostacima isporučenih proizvoda i usluga je isključena, osim u slučaju ako je nedostatak odnosno šteta uzrokovana namjerno ili grubom nepažnjom Holmark obrta. U svim slučajevima, odgovornost za štetu zbog nedostataka ograničena je do iznosa vrijednost narudžbe iz koje taj nedostatak odnosno šteta potječu. Holmark obrta u svakom slučaju ne odgovara za štetu koja je uzrokovana nepravilnim skladištenjem, korištenjem ili transportom proizvoda od strane naručitelja ili njegovih distributera, prijevoznika ili drugih osoba po nalogu i uputi naručitelja.
7. OGRANIČENJE ODGOVORNOSTI ZA ŠTETU
-
7.1.Odgovornost za namjeru i grubu nepažnju. Isključena je odgovornost Holmark obrta za štetu zbog povrede ugovora (kašnjenje, neispunjenje ili ispunjenje s nedostacima) osim u slučaju ako je šteta uzrokovana namjerno ili grubom nepažnjom.
-
7.2.Maksimalni iznos naknade štete. Odgovornost za štetu ograničena je osim toga i na iznos vrijednosti (cijene/naknade) narudžbe i - unutar tog iznosa – na iznos predvidive obične štete. Odgovornost za izmaklu dobit i neimovinsku štetu je isključena, osim ako je šteta uzrokovana namjerno ili grubom nepažnjom.
8. PRAVO VLASNIŠTVA
Predmeti koje je Holmark obrt koristio za izvršenje posla, pomoćna sredstva i međuproizvodi, osobito otisnute tiskovne forme, digitalne pripreme, pripreme za vezenje, drugi za potrebe proizvodnog procesa korištena pomagala, kako i obrađeni podaci, ostaju u vlasništvu Holmark obrta i ne isporučuju se niti predaju na korištenje naručitelju, čak i onda ako je naručitelj za njih platio naknadu odnosno kada su zasebno obračunati naručitelju. Isto vrijedi i za radne materijale i podatke koji su bili potrebni za izvršenje posla s naručiteljem, koje je po narudžbi Holmark obrta proizveo drugi izvođač.
9. INTELEKTUALNO VLASNIŠTVO
-
9.1.Autorska prava Holmark obrta. Ako je Holmark obrta sam nositelj autorskih ili drugih srodnih prava na proizvodima koji su isporučeni ili na dijelovima istih, naručitelj preuzimanjem i plaćanjem isporuke stječe neisključivo pravo distribucije. Ostala autorska prava, osobito pravo reproduciranja, ostaju Holmark obrta. Holmark obrt ima isključivo pravo da sredstva za reproduciranje koja je proizveo koristi za izradu reprodukcija i nema obvezu predaje tih sredstava na korištenje naručitelju.
-
9.2.Obveze naručitelja. Holmark obrt nije dužan ispitivati ima li naručitelj pravo reproduciranja, naklade i ostala autorska prava za predloške i materijale bilo koje vrste koje naručitelj dostavlja Holmark obrtu radi izvršenja posla, kao niti ima li naručitelj pravo dorade, izmjene ili korištenja na bilo koji način koji je potreban za izvršenje posla ugovorenog s naručiteljem. Zasnivanjem ugovornog odnosa između Holmark obrta i naručitelja na način iz članka 1.5., naručitelj izričito jamči da ima sva prava odnosno sva potrebna ovlaštenja za reprodukciju, vez, tisak, doradu, izmjenu i ostale načine korištenja, svih materijala koje u skladu s točkom 6.1. ovih Općih uvjeta dostavlja Holmark obrtu za potrebe izvršenja naručenog posla.
-
9.3.Davanje na korištenje aplikacijskih programa. Ako naručitelj Holmark obrtu stavlja na raspolaganje materijale odnosno aplikacijske programe u svrhu daljnje obrade i korištenja dostavljenih podataka i materijala, naručitelj jamči Holmark obrtu da je ovlašten na takvo ograničeno prosljeđivanje na korištenje. Holmark obrt će takve materijale odnosno aplikacijske programe koristiti samo za obradu podataka i materijala u svrhu izvršenja posla odnosno ugovora s naručiteljem.
-
9.4.Zaštita Holmark obrta od odgovornosti prema trećim osobama i nadležnim tijelima. Naručitelj je dužan osloboditi Holmark obrt od odgovornosti za štetu, od prekršaja, upravnih, sudskih ili izvansudskih postupaka ili zahtjeva koje bi treće osobe isticale prema Holmark obrtu po osnovi povreda autorskih i drugih srodnih prava i drugih prava intelektualnog vlasništva ili prava osobnosti, a koje bi povrede proizašle iz poslovnog odnosa sa naručiteljem i izvršenja posla na zahtjev naručitelja i/ili iz materijala koje je radi ili u vezi izvršenja posla naručitelj dostavi Holmark obrtu.
-
9.5. Holmark obrt će o zahtjevima trećih osoba i pokrenutim upravnim, sudskim ili izvansudskim postupcima iz točke 9.4. ovih Općih uvjeta bez odgađanja obavijestiti naručitelja, te je ovlašten prekinuti izvršenje posla do konačnog i pravomoćnog rješavanja navedenog zahtjeva odnosno upravnog, sudskog ili izvansudskog postupka. U tom slučaju Holmark obrt ne odgovara za neispunjenje ugovora i preuzetog posla naručitelju, kao niti za štetu koja bi naručitelju zbog toga nastala ili mogla nastati.
-
9.6.U slučaju parničnog postupka koji je pokrenut protiv Holmark obrta u vezi povreda navedenih u točki 9.4. ovih Općih uvjeta, Holmark obrt će naručitelja obavijestiti o parnici putem suda. Ukoliko naručitelj ne stupi u parnicu kao umješač na strani Holmark obrta, Holmark obrt je ovlašten priznati tužbeni zahtjev te od naručitelja zahtijevati naknadu štete, bez obzira je li priznanje zahtjeva trećeg bilo pravno osnovano.
-
9.7.Naručitelj je dužan nadoknaditi Holmark obrtu sve troškove, kao i plaćene kazne i naknade štete koje je Holmark obrta platio ili koji su mu nastali u vezi s postupcima i zahtjevima trećih osoba i nadležnih institucija, zbog povreda navedenih u točki 9.4. ovih Općih uvjeta.
10. CESIJA
Naručitelj ima pravo prodati naručene i preuzete proizvode u okviru svog redovnog poslovanja. Prodajom proizvoda koje je naručitelj naručio i preuzeo od Holmark obrta naručiteljeva potraživanja prema daljnjem kupcu (distributeru, komisionaru, ili drugom kupcu) prelaze na Holmark obrta radi osiguranja svih potraživanja Holmark obrta iz poslovnog odnosa s naručiteljem. Nakon takvog prijenosa, naručitelj zadržava pravo na primitak isplate koja se treba izvršiti uslijed takve preprodaje. Pravo naplaćivanja cijene/naknade iz daljnjeg otuđenja proizvoda Holmark obrta može opozvati ako naručitelj kasni s plaćanjem obveza prema Holmark obrtu ili ako je nad njim pokrenut predstečajni ili stečajni postupak ili ako je nastupilo drugo pogoršanje materijalnih prilika naručitelja iz točke 4.6. i 4.7. ovih Općih uvjeta. Naručitelj je na zahtjev Holmark obrta dužan dostaviti popis daljnjih kupaca i sve dokumente iz kojih proizlaze odnosno kojima su regulirana ustupljena potraživanja, te obavijestiti daljnje stjecatelje o ovoj cesiji radi osiguranja. Ukoliko će za valjanost prijenosa tražbina sukladno mjerodavnim zakonskim propisima biti potrebno ispuniti određeni oblik,slopiti odgovarajući pisani ugovor, izvršiti registraciju ili ispuniti sličan uvjet, naručitelj je na zahtjev Holmark obrta dužan o svom trošku poduzeti sve što je potrebno za valjanost prijenosa tražbine na Holmark obrta , kao i pristupiti sklapanju odgovarajućih pisanih ugovora u tu svrhu.
11. PRAVO ZADRŽANJA
Holmark obrt ima pravo zadržati sve predloške, pripreme, dizajne, nositelje podataka, repromaterijale i druge stvari koje mu je naručitelj predao u posjed radi izvršenja ugovora ili po bilo kojoj drugoj osnovi sukladno čl. 72. Zakona o obveznim odnosima-a do ispunjenja svih dospjelih tražbina. Ako je naručitelj postao nesposoban za plaćanje Holmark obr ima pravo zadržanja iako njegova tražbina još nije dospjela.
-
reference, uključujući i odgovarajući prikaz proizvoda (npr. naslovnica i slično), osim u slučaju da je sa naručiteljem izričito i pisano ugovoreno drugačije.
12. DOSTAVA PROMOTIVNIH OBAVIJESTI
Sklapanjem ugovora ili zasnivanjem poslovnog odnosa s Holmark obrta naručitelj izjavljuje da je suglasan s korištenjem njegovih podataka u svrhu dostave promotivnih materijala, obavijesti i ponuda koje se odnose na usluge Holmark obrta, uključujući ponude novih proizvoda i usluga. Naručitelj može u svako vrijeme opozvati ovu suglasnost dostavom pisane obavijesti poštom, telefaksom ili elektroničkom poštom na adrese Holmark obrta navedene na internetskoj stranici www.holmark.hr.
14. POVJERLJIVOST
-
14.1.Povjerljivim informacijama smatraju se, u bilo kojem obliku i na bilo kojem mediju, sve poslovne, financijske, tehničke i ostale informacije i saznanja ugovornih stranaka ili njihovih povezanih društava ili njihovih poslovnih partnera, koje nisu javne i čije otkrivanje neovlaštenim osobama može prouzročiti zlouporabu i štetu pogođenoj ugovornoj stranci ili nekom od njenih povezanih društava ili ugovornih partnera, osobito informacije o financijskim uvjetima poslovne suradnje između Holmark obrta i naručitelja.
-
14.2.Svaka ugovorna strana je obvezna čuvati u tajnosti prema trećim osobama sve povjerljive informacije i dokumente o kojima je stekla saznanja u svojstvu stranke ugovora ili nekog s njime povezanog ugovora, osobito o pregovorima i odlukama stranaka s tim u vezi.
-
14.3.Obveza čuvanja u tajnosti ne vrijedi za slučaj predočenja ugovora ili s njim povezanih dokumenata bankama. Osim toga, svaka stranka smije otkriti povjerljive informacije pripadnicima nekog odvjetničkog, računovodstvenog ili porezno-savjetodavnog zanimanja koji su obvezni čuvati profesionalnu tajnu, kada i ukoliko je to potrebno zbog očuvanja njezinih opravdanih interesa. Obaveza čuvanja u tajnosti također ne vrijedi u slučaju ako su povjerljive informacije moraju priopćiti na temelju obvezujućih pravnih propisa ili odluka sudova ili upravnih tijela, i to uvijek u pravno potrebnoj mjeri.
-
14.4.U svim odnosima između Holmark obrta sa Naručiteljima u kojim se usluge u cijelosti ili djelomično sastoje u obradi osobnih podataka u smislu članka 4. točke 2. Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka), dalje u tekstu: GDPR, primjenjuju se pravila Holmark obrt koja se odnose na navedene osobne podatke, te važeći zakonski i podzakonski propisi u tom području, kao i sama uredba GDPR.
-
14.5.Naručitelj se obvezuje poštovati sve propise i pravila iz prethodne točke 14.4. te uskladiti svoje poslovanje i ponašanje sa istima, a po potrebi i na traženje Holmark obrta sklopiti sa Holmark obrtom sve odgovarajuće pisane ugovore/sporazume kojima je uređeno područje obrade osobnih podataka u smislu uredbe GDPR i drugih važećih propisa.
-
14.6.Ukoliko Naručitelj na traženje Holmark obrta odbije sklopiti sa Holmark obrtom odgovarajuće pisane ugovore/sporazume iz članka 14.5., kao i u slučaju da Naručitelj krši odredbe sklopljenog ugovora/sporazuma o zaštiti osobnih podataka ili propise o njihovoj zaštiti iz članka 14.4., Holmark obrta ovlašten je otkazati narudžbu odnosno
-
otkazati ugovor bez poštivanja otkaznog roka.
15. Odbijanje sklapanja ugovora
15,1. Holmark obrt ima pravo ne prihvatiti narudžbu klijenta u sljedećim slučajevima:
a) kada se radi o narudžbi fizičke osobe, a za proizvode i usluge namijenjene pravnim osobama;
b) ako postoji osnovana sumnja da podaci o identitetu fizičke osobe Klijenta, pravnoj sposobnosti ili identitetu pravne osobe Klijenta, njezinoj platežnoj sposobnosti i nedostacima u ovlaštenju ili pravu na zastupanje, nisu točni ili istiniti;
c) ako je protiv Klijenta pokrenut postupak stečaja, likvidacije ili preustroja ili ako Klijent postane nesposoban za plaćanje odnosno prezadužen odnosno ako postoji bilo kakvo dospjelo, a nepodmireno potraživanje Holmark obrta po bilo kojoj osnovi prema Klijentu ili ako po razumnoj ocjeni Holmark obrt Klijent ima kakve druge teškoće u pogledu svog poslovanja ili podmirenja obveza vjerovnicima, osim ako Klijent pruži Holmark obrtu odgovarajuće osiguranje za plaćanje Usluga uključujući ali ne ograničavajući se na: predujam dovoljan za pokriće računa za min. 80%vrijednosti posla ili usluge koja se ugovara, valjano bankovno jamstvo, prihvaćanje ograničenja korištenja usluge određenog od strane Holmark obrta, te ako je moguće;
d) ako postoji osnovana sumnja da je Klijent zloupotrebljavao, zloupotrebljava ili ima namjeru zloupotrebljavati Usluge koje pruža Holmark obrt ili ako omogućuje zloupotrebu ovih Usluga od strane trećih osoba;
e) ako Klijent nije uredno potvrdio svoju narudžbu ili ako je dao neupotrebljive podatke;
f) ako Klijent, prema razumnoj procjeni Holmark obrta, nije u mogućnosti ispunjavati obveze prema Holmark obrtu u odnosu na pojedinu uslugu odnosno pojedini posao i/ili uslugu za koji je zainteresiran, odnosno drugu odgovarajuću tražbinu za pojedinu Holmark uslugu, posebno ako Klijent neće biti u mogućnosti ili nema namjeru podmiriti svoja buduća ili već dospjela dugovanja za obavljene Usluge, niti je na zahtjev Homlark obrta dostavio odgovarajuće osiguranje plaćanja.
16. MJERODAVNO PRAVO I RJEŠAVANJE SPOROVA
-
16.1.Mjerodavno pravo. Na sve odnose između naručitelja i Holmark obrta primjenjuje se materijalno pravo Republike Hrvatske. U slučaju ugovora o kupoprodaji s međunarodnim elementom, primjena Konvencije Ujedinjenih naroda o ugovorima o međunarodnoj kupoprodaji robe (Bečka konvencija - CIGS) je isključena.
-
16.2.Nadležnost. Za sve sporove koji proizađu u odnosima između Holmark obrta i naručitelja na koji se primjenjuju ovi Opći uvjeti, uključujući i sporove u pogledu tumačenja, primjene ili izvršenja ovih Općih uvjeta, nadležan je stvarno nadležan sud u Zagrebu. Neovisno o tome, Holmark obrta ima pravo izbora pokrenuti sudski postupak pred sudom koji je opće mjesno nadležan za naručitelja.
16. OTKAZ UGOVORA
Ako ugovor obuhvaća izvršenje tiskarskih radova, strojnog veza ili drugih usluga Holmark obrta, koji se redovito ponavljaju, a nije ugovoreno trajanje niti otkazni rok, svaka ugovorna strana može otkazati ugovor pisanim putem uz otkazni rok od mjesec dana, koji se računa od dana kad je druga strana zaprimila obavijest o otkazu. U slučaju otkazivanja pojedinačne narudžbe od strane naručitelja za vrijeme trajanja ugovora nakon već izvršene narudžbe primjenjuje se točka 2.5. ovih Općih uvjeta.
17. ZAVRŠNE ODREDBE
-
17.1.Objava Općih uvjeta. Ovi Opći uvjeti objavljeni su na internetskim stranicama Holmark obrta www.holmark.hr dana 01.01.2019. godine i primjenjuju se s danom objave.
-
17.2.Djelomična nevaljanost. Ako bi neka od odredbi ovih Općih uvjeta ili posebnih pogodbi ugovornih stranaka bila ili postala nevaljana, to neće imati utjecaja na pravovaljanost ostalih odredbi ovih Općih uvjeta ili posebnih ugovornih pogodbi.
-
17.3.Izmjene Općih uvjeta. Holmark obrt pridržava pravo izmijeniti i dopuniti ove Opće uvjete. Izmijenjena i dopunjena verzija Općih uvjeta objavljuje se na internetskim stranicama Holmark obrta (www.holmark.hr). Izmijenjeni i dopunjeni Opći uvjeti primjenjuju se na sve nove ugovorne odnose koji se zasnivaju nakon stupanja na snagu izmijenjenih i dopunjenih Općih uvjeta. Izmijenjeni i dopunjeni Opći uvjeti primjenjivati će se i na ugovorne odnose započete prije stupanja na snagu izmijenjene i dopunjene verzije Općih uvjeta, ako naručitelj u roku od 15 dana od dana njihove objave ne obavijesti Holmark obrta pisanim putem da ne prihvaća izmjene i dopune Općih uvjeta. U slučaju dostave izjave o neprihvaćanju izmijenjenih Općih uvjeta iz prethodne rečenice, na postojeći ugovorni odnos primjenjivat će se verzija Općih uvjeta koja je bila na snazi u vrijeme zasnivanja ugovornog odnosa, pri čemu Holmark obrt ima pravo otkazati postojeći ugovorni odnos uz otkazni rok od tri mjeseca.